
Відомо, що практично всі підлітки щодня «зависають» в онлайні і беззастережно діляться одне з одним особистою інформацією, та завантажують власний контент. І більшість з них не вбачає в цьому якоїсь небезпеки – вони ж діти!
Але саме тут дуже часто кіберзлочинці знаходять «ключики», аби влізти в потрібні їм сайти їхніх батьків чи знайомих. І таким чином отримують можливість розповсюдити шкідливі ПЗ, чи влаштувати DDos-атаку, дістати доступ до персональної інформації чи коштів.
Тому перед дорослими стоїть завдання змінити поведінку підлітків в онлайні, підібравши для цього дійову мотивацію – заохотити їх захищатися, і дати для цього їм підходящий інструмент. І в Україні пройшла інформаційна кампанія з кібергігієни, щоб навчити молодь захищати себе в кіберпросторі.
Компанія Be-it Agency створила відео, де за допомогою тактики перебільшення показано кіберсвіт суцільних загроз. Це блог з пост-апокаліптичного майбутнього, в якому кіберзлодії перемогли мирних громадян. Відома і улюблена підлітками акторка Анна Трінчер зіграла в ньому повстанку проти кіберзлодіїв, яка пояснює, що вони не якась особлива каста, типу Робін Гуда, котрий відбирає у багатих і віддає бідним.
Це просто мілкі кіберзлодюжки, які користуються переписками підлітків для пранків чи шантажу, вони викрадають фоловери або ж виманюють гроші. Тут же Аня розкриває методи для встановлення двоетапної перевірки. Їй допомагають інфлюенсери, які добре відомі і популярні у підлітків і молоді. В Instagram та на TikTok вони створили власні відеоролики, які підкреслили важливість цієї дії.
Також вони закликають тих, хто вже використовує таку двоетапну перевірку, переконувати друзів і близьких теж це робити, щоб повністю виключити ризик при взаємній переписці. Тактика перебільшення була використана і для показу можливості суцільних загроз кіберсвіту в офлайні – для цього було проведено соціальний експеримент в трендовому серед підлітків кафе.
Спочатку офіціантка провела опитування щодо наявності у всіх встановленої двоетапної перевірки. Якщо ж хоч у когось вона була відсутня – «кіберзлочинець» викрадав у гостей їжу чи напої. І тоді ведучий ознайомлював учасників з ідеєю перевірки, а потім вони отримували інфоматеріали з інструкціями. Відео цього експерименту можна побачити на Youtube-каналі кампанії.
В Instagram також розміщені фанові відео скетчі з парами інфлуенсерів- друзів, де один пояснював другому важливість двоетапної перевірки. Організаторам вдалось своєю важливою діджітал-компанією охопити понад 80% цільової аудиторії та переконати підлітків дбати про свій захист в інтернеті, і більшість з них змінили вже свою онлайн-поведінку та закликали своїх друзів і рідних теж використати двоетапну перевірку.
«… Нам вдалося переконати молодь не лише захищати себе в інтернеті, а й поділитись цими простими засобами зі своїми близькими, що в довгостроковій перспективі покращить стійкість України до кіберзагроз в цілому, а значить – робить вагомий внесок у творення позитивних змін заради благополуччя людей в країні», – так прокоментувала акцію Мирослава Грібова – керівник практики корпоративних комунікацій Be-it Agency. А проводилась дана кампанія на замовлення Albany Associates для Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України, Національного координаційного центру кібербезпеки РНБО і Департаменту кіберполіції, спільно з партнерами Universal McCann, WhyNot? Enot, Corestone Group Digital Religіon.